Oceanbird – merekaubandus tuuleenergiaga

Tuuleenergiat on merekaubanduses kasutatud juba tuhandeid aastaid. Veel paarsada aastat tagasi saime üksnes selle tänapäevases mõistes süsinikuneutraalse transpordilahendusega hakkama. Täna tekitab merelaevandus ligi 3% globaalsetest kasvuhoonegaaside heitmest, mida on küll vähem kui autotransport, aga siiski palju. Autotranspordi puhtad lahendused nagu vesiniku- ja elektriveokid on mõne aasta pärast käeulatuses ja maapealse flotilli loomulik eluiga on oluliselt lühem. Suuri ookeanilaevu kasutatakse kümneid aastaid. Seega nende väljavahetamine on palju keerukam. Mis on tehnilised lahendused tulevikuks?

Allikas: https://transportgeography.org/contents/chapter5/maritime-transportation/

Hetkel oleme veel uute lahenduste väljatöötamisel: katsetatakse akudega, vesinikuga. Üks huvitav lahendus on rootslaste veetav Oceanbird projekt: vana hea purjelaev, mis suudab vedada tänapäeva nõuete kohaselt kaupu oluliselt suuremas mahus kui omaaegsed puulaevad. Isegi kui tootmine kolib inimesele ja tarbijale jälle lähemale ja hakkame tarbimisega oluliselt kokku hoidma, on kaubamahud millest oleme sõltuvuses saja aastaga kasvanud suurusjärke.

Eesti keeles on sellest kirjutanud Postimees, detaile leiab ka Wikipedia artiklist ning ootame järgmisi uudiseid juba sellel aastal, kui peaks valmima lõplik disain.

Lisa kommentaar

Your email address will not be published.

eelmine lugu

ERR: Kliimaeesmärgid jätaks enamiku gaasi- ja naftavarudest maapõue

Blog viimatised

Eestile oma kliimaseadus!

Viru Keemia Grupp tuli täna välja kirjas Peaministrile ning parlamendierakondadele igati asjaliku ettepanekuga: sisustada korralikult mõisted

ÜRO IPCC 6. hinnangu aruanne

Alljärgnevalt on toodud kokkuvõte 9. augustil 2021. avaldatud aruande põhipunktidest. Rapordi täistekstid kokkuvõtete ja andmetega leiab