Oceanbird – merekaubandus tuuleenergiaga

Tuuleenergiat on merekaubanduses kasutatud juba tuhandeid aastaid. Veel paarsada aastat tagasi saime üksnes selle tänapäevases mõistes süsinikuneutraalse transpordilahendusega hakkama. Täna tekitab merelaevandus ligi 3% globaalsetest kasvuhoonegaaside heitmest, mida on küll vähem kui autotransport, aga siiski palju. Autotranspordi puhtad lahendused nagu vesiniku- ja elektriveokid on mõne aasta pärast käeulatuses ja maapealse flotilli loomulik eluiga on oluliselt lühem. Suuri ookeanilaevu kasutatakse kümneid aastaid. Seega nende väljavahetamine on palju keerukam. Mis on tehnilised lahendused tulevikuks?

Allikas: https://transportgeography.org/contents/chapter5/maritime-transportation/

Hetkel oleme veel uute lahenduste väljatöötamisel: katsetatakse akudega, vesinikuga. Üks huvitav lahendus on rootslaste veetav Oceanbird projekt: vana hea purjelaev, mis suudab vedada tänapäeva nõuete kohaselt kaupu oluliselt suuremas mahus kui omaaegsed puulaevad. Isegi kui tootmine kolib inimesele ja tarbijale jälle lähemale ja hakkame tarbimisega oluliselt kokku hoidma, on kaubamahud millest oleme sõltuvuses saja aastaga kasvanud suurusjärke.

Eesti keeles on sellest kirjutanud Postimees, detaile leiab ka Wikipedia artiklist ning ootame järgmisi uudiseid juba sellel aastal, kui peaks valmima lõplik disain.

Lisa kommentaar

Your email address will not be published.

eelmine lugu

ERR: Kliimaeesmärgid jätaks enamiku gaasi- ja naftavarudest maapõue

järgmine lugu

FB: Aveliina Helmi hoiatused enne COP26 kõnelusi

Blog viimatised

Oma jalajälje arvutamisest

Külalispostitusena on tehtud slaididena väike ülevaade hetke jalajälje arvutuse vahenditest ja ka numbrilised arvutuse tulemustest meie

Rohetiigri teekaardist

Rohetiiger avaldas juba mõnda aega tagasi energia teekaardi. Nad täiendavad seda jooksvalt ja tutvustavad tublisti erinevatele

Sõja kliimajalajälg

Ühes mu lemmikteatmikus “How bad are Bananas” on kõige suurema süsinikujalajälje sektsioonis (üle 1 miljardi tonni

2021. aasta kokkuvõte

Aasta viimasel päeval on kombeks teha kokkuvõtteid. Siin olen fookusega viimasel kvartalil, mil mul kahjuks pole